
DermaVision
Wat doen wij

Wat onze praktijk de moeite waard maakt om te bezoeken? Dat is zeker onze persoonlijke benadering en open & eerlijke adviezen. Wij werken met professionals en zorgen voor een multidisciplinaire aanpak van uw klacht. Door onze korte lijntjes kunnen wij u snel en adequaat van dienst zijn. Onze kwaliteit wordt gewaarborgd door het Kwaliteitsregister Paramedici. Daarnaast zijn we 6 dagen per week geopend.

Jessy Wolfs
Als kind zijnde was ik altijd al bezig met masseren, crèmepjes insmeren en allerlei ‘speelgoedattributen’ te gebruiken om mijn moeders huid lekker te verzorgen.

Josje Kervliet
Josje is een fijne, rustige en zeer gekwalificeerde collega. Ze heeft aandacht voor de patiënt en de klachten waarmee ze komen.

Mariëlle de Waal
Mijn naam is Mariëlle en vanaf maart 2018 ben ik werkzaam als huid- en oedeemtherapeute bij DermaVision in Tilburg en Waalwijk.

DermaVision
Tarieven
Ons uurtarief bedraagt € 79,-
Voor specialistische behandelingen, bv. microdermabrasie of laserontharen, hanteren wij aangepaste prijzen.
Hiervoor verwijzen wij u graag naar het HUIDZORG-menu op deze site. Hierin hebben wij al onze behandelingen uiteengezet. Ook vindt u hier een richtprijs terug. Voor een definitieve prijsopgave van uw behandelingen, maakt u gerust een afspraak voor een gratis intake gesprek.
Vergoedingen
Huidtherapie is opgenomen in de aanvullende verzekering. Dit betekent dat uw behandeling NIET van uw eigen risico af gaat. Officieel zijn wij sinds 2011 direct toegankelijk en we zijn hiervoor geschoold. Helaas eisen de zorgverzekeraars nog een verwijzing van huisarts of specialist. Dus, wilt u voor een vergoeding in aanmerking komen, dient u van uw arts een verwijzing te krijgen. De vergoeding voor huidtherapie verschilt per zorgverzekeraar of per aanvullend pakket. Vraag bij uw zorgverzekeraar na wat u terug kunt krijgen voor uw behandeling. Voor wie geen gebruik wenst te maken van een vergoeding óf alleen BASIS verzekerd is, kan direct bij ons terecht.
Wat mensen zeggen over Dermavision
Onze werkwijze
- Aanmelden
Aanmelden gebeurt bij voorkeur online of telefonisch. U kunt rechtstreeks met ons contact opnemen of op verwijzing van een arts. Voor aanmelding hebben wij de volgende gegevens nodig: naam, telefoonnummer en email adres. Deze gegevens zijn nodig om een intakegesprek te plannen. Na het maken van de afspraak, ontvangt u diezelfde dag nog een bevestigingsmail met de datum, tijd en vestiging waar u de afspraak heeft. In bijlage zenden wij de algemene betalingsvoorwaarden mee, welke wij graag ondertekend retour ontvangen bij uw 1e afspraak.
- Intakegesprek
Dat is het eerste kennismakingsgesprek waarin u uw huidklacht kunt voorleggen. Uw gegevens worden verzameld, de huidklacht wordt besproken, de huid wordt bekeken volgens huidtherapeutisch protocol (HMH) waarna een behandelplan wordt opgesteld om de klacht aan te pakken. De intake duurt maximaal 30 minuten en is gratis en vrijblijvend.
- Vervolgafspraken
Als u alle benodigde informatie heeft verkregen tijdens de intake en er is een behandelplan samen met u opgesteld, kunt u meteen een vervolgafspraak maken. Dit kan vaak al op korte termijn, wij hebben geen wachtlijsten. Hoeveel weken tussen de behandelingen zitten, is afhankelijk van het soort behandeling.
- Behandeling
Wij behandelen via het protocol van het HMH: Huidtherapeutisch Methodisch Handelen. Dit protocol staat voor eenduidige benadering van een cliënt van de intake tot de laatste behandeling. Dat wil zeggen dat we uniform werken.
- Evaluatie
Na elke behandeling wordt het behaalde resultaat met u besproken. Hoe is uw behandeling gegaan, heeft u iets gemerkt, positief ofwel negatief? Heeft u al verlichting van de klacht? Aan de hand van de evalutie, kunnen wij ons behandelplan bijstellen, danwel aanhouden. Ook wanneer u uitbehandeld bent, houden we een eindevaluatie waarna het behandeltraject wordt afgesloten.
- Terugrapportage
Als u via een arts of andere zorgverlener bij ons bent gekomen, sturen wij deze verwijzer een terugrapportage. Hierin beschrijven we wat er uit onze intake naar voren is gekomen en of we de klacht kunnen behandelen. En zo ja, hoe we deze behandelen. Terugrapportages worden altijd verstuurd in overleg met de cliënt.
- Qualizorg
Zorgverzekeraars stellen steeds hogere eisen aan de zorgverleners waarmee zij contracten afsluiten. Achmea is al begonnen met kwaliteit van praktijk, behandelingen en therapeuten te meten d.m.v. enquêtes. De verwachting is dat steeds meer zorgverzekeraars die eisen gaan stellen. Zelf vinden wij het ook belangrijk om te weten wat er goed gaat, maar zeker ook wat verbeterpunten zijn in de ogen van onze cliënten/patiënten. Bij uw intake wordt daarom gevraagd of u mee wilt doen aan dit kwaliteitsonderzoek, om de zorg binnen de praktijk nog meer te verbeteren. Wij stellen het zeer op prijs als u deel wilt nemen. U kunt hiervoor kiezen om de enquête meteen te ontvangen, of met een chronische machtiging na elke 22 behandelingen.