Over ons
Home » Over ons
Wij zijn DermaVision
Wat mag u van ons verwachten?
We vinden een persoonlijke benadering en open & eerlijke adviezen belangrijk. Wij werken met professionals en zorgen voor een multidisciplinaire aanpak van uw klacht. Door onze korte lijntjes kunnen wij u snel en adequaat van dienst zijn. Onze kwaliteit wordt gewaarborgd door het Kwaliteitsregister Paramedici. Daarnaast zijn 5 dagen per week geopend én hebben we zeer ruime openingstijden inclusief avonden.
Wat mensen over DermaVision zeggen
Vergoedingen
Huidtherapie is opgenomen in de aanvullende verzekering. Dit betekent dat uw behandeling NIET van uw eigen risico af gaat. (Chronische oedeemtherapie is hierop een uitzondering. Deze behandelingen worden vanaf de 21e behandeling betaald uit de basisverzekering en dan heeft u wel met het eigen risico te maken) Officieel zijn wij sinds 2011 direct toegankelijk en we zijn hiervoor geschoold. Helaas eisen de zorgverzekeraars nog een verwijzing van huisarts of specialist. Dus, wilt u voor een vergoeding in aanmerking komen, dient u van uw arts een verwijzing te krijgen. De vergoeding voor huidtherapie verschilt per zorgverzekeraar of per aanvullend pakket. Vraag bij uw zorgverzekeraar na wat u terug kunt krijgen voor uw behandeling. Voor wie geen gebruik wenst te maken van een vergoeding óf alleen BASIS verzekerd is, kan direct bij ons terecht.
Boek hier snel en eenvoudig uw afspraak online of bel ons op 0416-672064
Tarieven
Ons uurtarief bedraagt € 96,-
Voor specialistische behandelingen, bv. peelings, microneedling of laserontharen, hanteren wij aangepaste prijzen.
Hiervoor verwijzen wij u graag naar het HUIDZORG-menu op deze site. Hierin hebben wij al onze behandelingen uiteengezet. Ook vindt u hier een richtprijs terug. Voor een definitieve prijsopgave van uw behandelingen, maakt u gerust een afspraak voor een gratis intake gesprek.
Onze werkwijze
Aanmelden gebeurt bij voorkeur online of telefonisch. U kunt rechtstreeks met ons contact opnemen of op verwijzing van een arts. Voor aanmelding hebben wij de volgende gegevens nodig: naam, geboortedatum, postcode en huisnummer, telefoonnummer en emailadres. Deze gegevens zijn nodig om een intakegesprek te plannen. Na het maken van de afspraak, ontvangt u diezelfde dag nog een bevestigingsmail met de datum, tijd en vestiging waar u de afspraak heeft. In bijlage zenden wij de algemene betalingsvoorwaarden mee, welke wij graag ondertekend retour ontvangen bij uw 1e afspraak.
Dat is het eerste kennismakingsgesprek waarin u uw huidklacht kunt voorleggen. Uw gegevens worden verzameld, de huidklacht wordt besproken, de huid wordt bekeken volgens huidtherapeutisch protocol (HMH) waarna een behandelplan wordt opgesteld om de klacht aan te pakken. De intake duurt maximaal 30 minuten en is gratis en vrijblijvend.
Als u alle benodigde informatie heeft verkregen tijdens de intake en er is een behandelplan samen met u opgesteld, kunt u meteen een vervolgafspraak maken. Dit kan vaak al op korte termijn, wij hebben geen wachtlijsten. Hoeveel weken tussen de behandelingen zitten, is afhankelijk van het soort behandeling.
Wij behandelen via het protocol van het HMH: Huidtherapeutisch Methodisch Handelen. Dit protocol staat voor eenduidige benadering van een cliënt van de intake tot de laatste behandeling. Dat wil zeggen dat we uniform werken.
Na elke behandeling wordt het behaalde resultaat met u besproken. Hoe is uw behandeling gegaan, heeft u iets gemerkt, positief ofwel negatief? Heeft u al verlichting van de klacht? Aan de hand van de evalutie, kunnen wij ons behandelplan bijstellen, danwel aanhouden. Ook wanneer u uitbehandeld bent, houden we een eindevaluatie waarna het behandeltraject wordt afgesloten.
Als u via een arts of andere zorgverlener bij ons bent gekomen, sturen wij deze verwijzer een terugrapportage. Hierin beschrijven we wat er uit onze intake naar voren is gekomen en of we de klacht kunnen behandelen. En zo ja, hoe we deze behandelen. Terugrapportages worden altijd verstuurd in overleg met de cliënt.
Zorgverzekeraars stellen steeds hogere eisen aan de zorgverleners waarmee zij contracten afsluiten. Achmea is al begonnen met kwaliteit van praktijk, behandelingen en therapeuten te meten d.m.v. enquêtes. De verwachting is dat steeds meer zorgverzekeraars die eisen gaan stellen. Zelf vinden wij het ook belangrijk om te weten wat er goed gaat, maar zeker ook wat verbeterpunten zijn in de ogen van onze cliënten/patiënten. Bij uw intake wordt daarom gevraagd of u mee wilt doen aan dit kwaliteitsonderzoek, om de zorg binnen de praktijk nog meer te verbeteren. Wij stellen het zeer op prijs als u deel wilt nemen. U kunt hiervoor kiezen om de enquête meteen te ontvangen, of met een chronische machtiging na elke 22 behandelingen.